Dag 23, 31 augustus Cairns naar Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van 2016downunder - WaarBenJij.nu Dag 23, 31 augustus Cairns naar Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van 2016downunder - WaarBenJij.nu

Dag 23, 31 augustus Cairns naar Dubai

Door: Wim

31 Augustus 2016 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Dag 23 , de vliegreis Cairns- Dubai

Waar of niet waar?
Koningin Elisabeth is nog steeds de vorstin van Australie, ook al is Australie een zelfstandig land met een eigen regering.

Vakantie Australie zit er bijna op. De koffers zijn weer gepakt en we nemen een laatste ontbijt in Cairns bij een restaurantje-cafe. Daarna gaan we nog even wat shoppen en komen we nog bij een mall uit, waar het aangenaam koel is. Lana heeft nog een kado van mij tegoed voor haar verjaardag en kiest onder andere voor een kleine koala van zilver van Pandora, voor de dames wel bekend.
We komen weer rond half een bij het hotel uit en bestellen een taxi. Lana bekijkt haar koala nog even goed en ontdekt tot haar grote schrik dat het geen koala is, maar een olifantje. Ik wil net de taxi afbestellen, maar deze rijdt al voor. Dan maar met de taxi naar het winkelcentrum met alle spullen, waar de olifant snel wordt omgeruild in een koala en dan naar het Chapukaicentrum, waar Lana, Hilde en Bjorge nog een boemerang willen beschilderen. Als we daar aankomen en de beide dames bij de receptie informeren blijkt dat deze cursus maar een keer per dag wordt gegeven en wel om 10.45 uur, te laat dus.
Nu was ik zelf al van plan naar en tankmuseum te gaan, wat er vlakbij lag. Besloten wordt dan maar met ons hele hebben en houden naar dit museum te gaan en een kort bezoek te brengen. Ze hebben er heel wat spullen van tijdens de 2de wereldoorlog en na de oorlog, waaronder ook russisch spul en natuurlijk veel Engels materiaal.
Om 14.30 uur worden we opgehaald door een taxi, die ons naar het vliegveld brengt en dan begint de lange reis waar wij zo tegenop zagen. Eerst van Cairns naar Melbourne in circa 3 uur tijd en dan enkele uren wachten en dan de grote ruk met Qantas van Melbourne naar Dubai met meer dan 13 uur vliegen. We gaan 6 uur terug in de tijd en we komen de volgende dag om 7.00 uur lokale tijd in Dubai aan.