Dag 3, 11 Augustus, Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van 2016downunder - WaarBenJij.nu Dag 3, 11 Augustus, Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van 2016downunder - WaarBenJij.nu

Dag 3, 11 Augustus, Sydney

Door: Wim

11 Augustus 2016 | Australië, Sydney

Dag 3 , 11 augustus

Om nu te zeggen peace of cake 13 uur vliegen, nou nee. Zeker de eerste uren met de wetenschap het duurt nog zo lang: Geen pretje dus en dan hadden wij nog alle beenruimte. Toch vroeg Bjorge een paar uur voor de landing hoe lang het vliegen naar Hawaii was. Ik zei dat dit ongeveer vergelijkbaar was en tot mijn verbazing zei hij, dat hij dat dan ook wel kon. Blijkbaar viel het dus nog mee. Dit geeft de burger moed. Om 5.10 uur in de morgen waren we geland. Weer tot mijn verbazing konden we bijna gewoon doorlopen bij de immigratiedienst. Vingerafdruk en irisscan nog onbekend in down under en ook de douane stelde niets voor. Op advies van de treindame een taxi genomen en gelet op het vroege tijdstip was het nog niet druk op de snelweg richting centrum. Dus om 7.00 stonden we aan de balie van het hotel en de verbazing hield niet op. Ja er waren 2 kamers vrij, dus direct naar de kamers en wat voor kamers. Geweldig met een heel bijzonder oog voor details. Toevallig hadden we dit hotel al gezien bij 3 op reis.

Lana en Hilde hadden de mooiste kamer op de 2de verdieping met nog meer bijzonderheden. Eerst ontbeten en vervolgens oriënteren waar we nu precies zaten en dan de planning voor die dag. Met de kaartjes die we al tevoren hadden gekocht voor 5 gratis attracties, was het begin de dierentuin de wildlife zoo, die op zo'n 600 meter van ons hotel lag. Hier kun je de dieren zien, die alleen maar in Australië voorkomen, zoals natuurlijk de kangoeroe en koala, maar ook diverse giftige slangen en het vogelbekdier. Voor de mensen, die dit beest niet kennen is het heel wonderlijk dier. Toen de Engelsen het een paar honderd jaar geleden ontdekten en het mee naar Engeland namen, dacht men daar dat men voor de gek gehouden werd. Men dacht zelfs dat de snavel er op geplakt was.

In de middag wat shoppen in de diverse winkels van het centrum en daarna naar het grootste imaxscherm ter wereld. Even relaxen met een film, sommigen van ons (Hilde en ik) hadden wel moeite om wakker te blijven, terwijl het dus niet aan de film lag.

We hebben daarna nog wat gegeten en we zijn nog naar wat souvenirshops geweest en toen terug naar het hotel.

Wat zijn de eerste indrukken van Sydney? Moeilijk te zeggen want de echte attracties (Skyline) van Sydney hebben we nog niet gezien, zoals de Operahouse, Harbour bridge en bijvoorbeeld Bondi beach.

Circa 21.00uur zijn we gaan slapen na een heel lange dag. Nog een paar keer wakker geweest in de nacht, maar uiteindelijk toch wel wat bijgetankt en dit was dan ook wel nodig.

• 13 Augustus 2016 - 09:04

Anny:

Gelukkig, een koala op de foto. De griezelverhalen over de douane, die we hier op tv zien, vallen dus mee. Al nadenken over Hawaii, terwijl Australië nog moet beginnen. Dat is knap hoor. Groetjes.

• 13 Augustus 2016 - 09:04

Anny:

• 13 Augustus 2016 - 11:58

Mia:

goeiedag allemaal,wat een reis en een dag er achteraan .dus voor bjorge kon hij ook naar hawai vliegen.
    geniet maar eerst van deze reis en zien we verder wel wat nog komt ..gr mia en jacq