Dag 4, 12 Augustus, Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van 2016downunder - WaarBenJij.nu Dag 4, 12 Augustus, Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van 2016downunder - WaarBenJij.nu

Dag 4, 12 Augustus, Sydney

Door: Wim

13 Augustus 2016 | Australië, Sydney

Dag 4, 12 Augustus Sydney

Redelijk vroeg opgestaan en naar de beroemde haven gelopen om van daaruit te beginnen met een ontbijt. Er zou een markt zijn waar je ook zou kunnen ontbijten, alleen deze ging pas om 9 uur open, terwijl wij er al om 8.15 waren. Dan toch maar ergens anders ontbeten. Vervolgens richting Harbour Bridge gelopen en ook een stuk opgelopen, vandaar uit had je ook een mooi uitzicht op de Opera House. Veel groter dan gedacht en ook mooier dan gedacht. Daarna weer terug naar de kade en een boottocht geboekt met een jetboat en daarna richting the Opera House. De tour die we in gedachte hadden voor dit gebouw was niet in te plannen, jammer maar helaas. Om 12.00 uut hadden we de powerboat en het was time to get wet. Met een regenponcho en reddingsvest om in de boot en dan het watergebied in en dat is er voldoende rond Sydney. Ongelooflijk veel veerboten varen af en aan en het is echt een drukte van jewelste. Toch voldoende ruimte echter voor de powerboat om de nodige capriolen uit te halen. Vol gas vooruit en dan vol de stuur naar links of naar recht of met vol gas vol gas terug in de achteruit, zodat de boot de neiging heeft als een soort onderboot de diepte in te gaan. We hebben het geweten, want we hebben heel wat zeewater over ons heen gekregen en mijn broek was van achteren doorweekt. Gelukkig hadden we de schoenen en sokken van tevoren moeten uitdoen, anders had je de hele dag met doorweekte schoenen gelopen.
Al met al een hele ervaring en we hebben tussen de nodige capriolen door toch de mooie skyline van Sydney kunnen bewonderen. Het zijn echter de beeldbepalende Harbour Bridge en Operahouse, die deze skyline bepalen.

Na de boottocht hadden we de avond van tevoren een bustocht gereserveerd met een rondrit door Sydney en als slot Bondy Beach (spreek uit Bondaaaai). De chauffeur was heel onderhoudend en Hilde vroeg op een gegeven moment dat. De wifi in de bus niet werkte en dit heeft ze geweten, want waar we ook kwamen kwam het woord wifi weer om de hoek kijken. Hij begon er al mee, dat iemand in de bus een speciale ziekte had, namelijk de ongeneeslijk verslavende wifi ziekte.
Hij was ook van mening dat iedereen in de wereld aan de verkeerde kant van de weg reden en dat zij dus goed reden. Het was een tour van ongeveer 4 uur en je ziet en hoort dan toch dingen, waar je anders niet zou komen of niet zou weten.
Bondy Beach was de afsluiting, dit strand is niet eens zo groot,maar wel mooi zand en mooie golven, waar dus ook heel veel mensen aan het surfen waren of althans dit probeerden. Het is ook het strand van de witte haai en het strand van de bekende televisieserie Bondy rescue. Na een stop van 40 minuten, waarbij Hilde toch weer natte broekspijpen scoorde, gingen we weer terug met de bus naar het centrum.

We zijn daar nog even naar het havengedeelte geweest, want om 17.30 uur gaat de zon onder en is het ook snel donker, zodat overal de verlichting aangegaan was en dit geeft dan toch weer een ander beeld en andere sfeer. Ik had foto's op internet gezien, warbij de opera house speciaal verlicht was, maar dit is slechts van korte duur geweest, dus nu niet meer. Wel allemaal heel mooi om te zien.

Eerst daarna nog even langs een souvenirshop voor een paar mooie Tshirts voor Bjorge van Sydney en Bondi Beach. Hier zijn we ook getrakteerd op jerky (de Amerikaanse variant van gedroogd vlees wat de cowboys op de prairie meenamen), maar dan gemaakt van kangoeroevlees. Ik vond het wel lekker, zeker omdat ik ook de Amerikaanse versie geproefd heb.
Als speciale beloning zijn we in de avond naar onze favoriet het hard rock cafe gegaan en hadden Bjorge en ik de zogenaamde Aussieburger (aussie staat dus voor Australiër). Ik kreeg hem niet op en dat zegt genoeg.
Lana had een alohaburger met een hoogte van een flatgebouw, dus een hap nemen was een bijna onmogelijke opgave.
Je kon merken dat het weekend begonnen was, want het was bij de bars en restaurants flink druk.

De indruk van Sydney? Een mooie stad, maar bijzonder door de 2 bijzondere elementen zoals eerder genoemd. Ondanks dat het winter is, overdag een temperatuur van 18-20 graden en beide dagen de hele dag zon, dus aangenaam ook om te wandelen en andere activiteiten. Door de winterperiode op dit moment ook niet zo druk, dus is alles ook makkelijk bereikbaar en zijn de wachttijden minmaal.

Rond 22.00 uur zijn we naar bed gegaan en hebben we Sydney afgesloten.

• 13 Augustus 2016 - 08:32

Lisette:

Volgens mij kun je geen betere reisleider hebben dan jij. Wat hebben jullie al veel gezien in die paar dagen. En het weer daar in de winter is beter dan hier hartje zomer maar dan nog: bij 20 graden doorweekt verder door de stad wandelen. Ik lees ze graag de reisverslagen.
    Doe iedereen de groeten.

Lisette

• 13 Augustus 2016 - 09:10

Anny:

Zoals je misschien gezien hebt, wordt mijn reactie steeds 2x erin gezet. Doe nog een poging. Veel gezien en gedaan dus, in Sydney. Mooie beelden en een goed gevulde maag. Succes met de reis vanaf nu.

• 13 Augustus 2016 - 09:10

Anny:

• 13 Augustus 2016 - 09:57

Bep En Henk:

Hoi allemaal
    Wim je schrijft lekker weg mooie verhalen goed te horen dat het nog verbazing momenten oplevert en dat het goed gaat schrijf vooral door want we lezen het graag.
    Een hele fijne reis verder en we horen wel en Hilde je kunt zonder WIFI hoor gr Bep en Henk.

• 13 Augustus 2016 - 12:11

Mia:

hallo vakantiegangers het is wel een druk programma bij jullie .maar goed dat ik niet in die boot hoef te gaan dan weet ik nog niet wat ik zo doen .breng maar een klein koalabeertje mee lijkt me wel mooi .
    jullie houden het zo wel vol denk ik .nog veel plezier en genieten van alles .gr.mia en jacq